Thursday, November 01, 2007

macy grey n joe black

Iryani bercerita fasal kucing montel di rumah jirannya.. teringat saya kepada kucing jiran kiterang,En. Amin (bukan nama sebenar) ..nama dia OREN.. eh bukan oren midesmides..ampun midesmides.. memang nama kucing tuh oren.. maaf zahir batin ye ..selamat hari raya.. :D

selalu petang-petang buleh dengar anak en.Amin (adik- bukan nama sebenar juga) memanggil-manggil si Oren yang memang berwarna celoreng-celoreng jinggapagi-pagi pun gitu...adik bagi kucing tu makan friskies barangkali .. letak dalam pinggan kat tepi pintu rumah.. sekali waktu pagi sebelum die pegi sekolah dan sekali waktu petang..

pernah pada suatu hari tidak lama dulu..aku kurang pasti tapi aku memang dengan tanpa hati perut menuduh kucing itu telah melepas di depan pagar rumah..dan tanpa aku sedari sewaktu pulang dari kerja aku telah memijaknya..dan terus masuk ke dalam kereta selepas membuka pintu pagar..arghhh berhari-hari semerbak di dalam kereta walaupun sudah dibasuh bersih.. dan berbulan-bulan juga aku tidak memakai selipar yang terkena itu..huhhsampai sekarang aku sensitif dengan bau itu..takde bau pun aku cakap ada bau..eheh..
memang aku suka suki menuduh kucing itu..walaupun mungkin kucing lain yg melepas.. arggh tak kira..hehe

pagi tadi..buka sahaja pintu rumah ..aku nampak die bermain-main dengan daun2 yang ditiup angin di depan pintu rumah.. adik aku cakap..oren tunggu nolee tuh..huhh..aku halau-halau dia..syuhh..syuhh.. takut masuk bawah kereta jer..aku nak keluar nih..bahaya..

hehe.. ntah kenapa aku boleh bercerita sal kucing itu pulak..deng..
dulu pun rumah aku ada kucing ..tak bela pun ..cuma kucing-kucing liar yang kebetulan selalu lepak kat pintu dapur.. ada macy grey(jantan-dah mati)..ada joe black (betina-dah pangkat moyang kot dengan kucing lain yang ada kat umah..asyik beranak sahaja..n hampir semua anak dia hitam..)ada si kembar ( 2 ekor..warna putih kelabu)..lupa dah nama.. anak macy and joe tapi aku tak tau dah derang pi mana.. sekarang nih ada sekor jer.. hitam.. and aku pun tak tau tuh joe black ke..atau cucu cicit die dah..haha

No comments: