Wednesday, January 17, 2007

embracing the rain..??

wah...
i was enjoying the gloomy day... the gloomy me..trying to get my job done..

so in between files..( you know..reading files..you need a break in between)
i read a few e-mails..There was this e mails sent by acik..with a lot of "jangan" in it
one of the 'jangan' hit me like a slap on the face..


Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia.
Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.

wo..
insaf duhhh...
aku terlalu fikir fasal aku..bla bla bla
aku terlalu fikir fasal kerja aku..nak baikkan kerja..nak baik dengan bos..make sure the results up to people's standard
aku terlalu fikirkan hal ehwal famili aku..nak balik bila jenguk famili..
aku terlalu fikirkan betapa aku ini selalu menyusahkan orang..
menyusahkan famili aku..menyusahkan kawan-kawan..gee..

harapnya tidaklah sampai aku terlupa akan tuhan..
terlupa tanggungjawabku sebagai hamba..
terlupa pasal akhirat..
terlupa dan terlupa ...
dipohon tuhan sentiasa memelihara dan mengingatkan..
semoga orang sekeliling sentiasa menjaga dan mengingatkan..
semoga alam sentiasa menyedarkan dan mengingatkan..

amin..

:p

No comments: