Friday, December 12, 2008

AIDILADHA 2008

Saya dan pirate, ecah dan adiknya serta azra bersama anak2 buah dan Roslan berkonvoi untuk balik Kelantan. Kami janji untuk gerak pukul 3 pagi sabtu. Jadi saya dan ecah kul 2.00 pagi dah siap bangun. Kami telefon mengejutkan all the boys. tapi si azra tak angkat2 telefon. rupanya sudah terbabas tidurnya. jadi kami memulakan perjalanan agak lambat sedikit. Pit stop pertama, di Shell Gombak.. dan kemudian berhenti untuk sembahyang subuh dan breakfast Mc D di Genting Sempah.

Perjalanan kami ditemani rintik-rintik hujan dan kabus. Dah masuk negeri Pahang..makin lebat hujannya..Sampai jer di Kuala Krai ..hujan lebat giler sampai jalan ke Betel Hill pun kami dah tak perasan. hehe pit stop seterusnya rumah ecah di Bukit Sireh, Kuala Krai.

Haa.. ini pemandangan dari rumah ecah ..cantik kan? Rumah atas bukit.. depan rumah pun bukit..yang masih hijau..Itu pirate yang sibuk mengemas Baby Erinnye..or..menunjuk woofer baru?..

Kami membetulkan urat saraf dan freshen up sementara menunggu hujan reda untuk ke kenduri fahmi n firus..

haaa.. inilah pengantin nyer.. glemer u.. siap gantung banting ada gambar di trafik light tgh bandar kuala krai.. hehe tak sempat nak amik gambar banting tuh.. yer lah kat trafik light.. kang berenti kang.. marah orang..anyway CONGRATULATIONS FAHMI N FIRUS. kebetulan firus ni housmate dengan kawan Sekolah Naim saya.. fiza a.k.a pijat.

Selepas bergambar.. .. hujan masih lagi lebat..sib baik khemah banyak di tempat kenduri.. Kami cepat-cepat gerak kerana masih perlu meneruskan perjalanan ke rumah saya.. dan kemudian pirate ke rumah keluarganya di Bachok.

Aidiladha macam biasa..tapi saya banyak bertemu orang baru. Saya jupa kawan pirate yang comel..dan keluarga angkatnya yang peramah. hehe.. dan saya suka menghabiskan masa di rumah.. dengan anak-anak sedara yang semakin pandai macam-macam. hmm..

Kami berkonvoi pulang hari selasa.Sekali lagi singgah di rumah ecah untuk lunch dan kemudian terus gerak. Sampai di rumah dah kul 9 malam. terus jer tido..esok keje..

:D

2 comments:

cacah said...

pemandangan depan rumah aku memang fotogenik. macam tuan dia jugak. :)

nolee said...

HEHE..lagi pulak pemandangan lepas hujan.. marvellous