Thursday, October 25, 2007

dugaan kecil

Saya ingat saya n adik je yang diserang demam selsema sejak raya..rupa-rupanya ramai yer..
iryani kat UK pun sama?.. isk..isk..

Saya mula terasa seram sejuk hari rabu selepas raya.. hari saya sepatutnya pulang ke KL malam itu..
sempat lagi pegi beraya rumah Che Ning (adik mama) tapi saya tak pakai baju raya pun..tak kuasa.. selamba sarung jeans n baju tshirt yg dh lama..teruk gile kalu dipikirkan..
Sampai jer umah che ning saya terjelepuk di sofa..buruk perangai betul kan?..che ning nak buat air sejuk..saya boleh dengan sedihnyer request air kosong..last2 che ning buat teh panas untuk semua orang..

malam tu saya dan adik sampai di LCCT pukul 11.30pm..slightly delayed..sampai di KLIA plak dah tengah malam..ingatkan nak amik ERL ..sekali train bergerak kul 1 pagi..gile ape sy nak tunggu satu jam..last2..naik cab terus sampai umah..nasib baik dengan menni..kalu sorang..haru..

esok pagi2 lagi saya tumpang sy*kin pi amik kete kat opis..sekali lagi saya heret menni sekali.. dengan muka tak malu dan mandi ala-ala kadar nyer kiterang pi amik kete..pastuh pi stesen minyak ..isi minyak..amik duit..pam tayar..
pastuh singgah kedai ..bekpes..hahaha..tak malu betul..muka mandi kerbau

nak wat cemana dua-dua demam dan batuk dengan hebatnya..mau nak mandi beria-ria pagi-pagi buta..
sampai umah..sekali lagi saya pengsan..badan memang panas..tapi saya berbungkus sakan dengan comforter..
kesian menni..esoknye dia exam..

petang tuh saya gagahkan juga drive hantar menni balik kampus..on the way balik ingat nak singgah klinik..tapi klinik tu tutup..nasib baik saya masih lagi cuti hari jumaat itu..
maka bermula laa episod tidur -bangun makan roti sekeping-tidur lagi..selama 3 hari.. lemah betul rasa..tak pernah demam sebegini..
selalu sy malas nak pegi klinik kalu demam tapi kali ni sy tak sabar2 tunggu klinik tuh bukak..

silap2 arituh nak mintak masuk hospital lagi.. sib baik tak call ambulans
setelah 2 kali tukar ubat.. dan sekali lagi mc pada hari isnin..the nxt day.. selasa tuh.. sib baik boleh bangun pagi ..dan sy masuk opis ... alhamdulillah getting better walaupun masih belum sihat sepenuhnya..
sekurang-kurangnya dh ada selera nak makan. :D

semalam telefon rumah kunun nak mengadu..but my parents takde.. in Sabah rupanya till weekend.. mengadu to my elder bro..die bleh gelakkan sy..
die cakap macam budak kecik.... huhh.. tu yang malas nak mengadu tuh..


arghh..batuk ku datang lagi..dah laa ofis nih sejuk.. naik semput dah ..
sib baik keje tak banyak..

kata menni ..kawan dia sms a comforting mgs saying that all the illnesses and sickness tuh.. untuk menghapuskan dosa2 kecik..yang kita buat...lebih kurang gitulaa..tak ingat ayat betul die..
kalu betul..alhamdulillah..tapi kene byk bersabar laa kan?

chiows

1 comment:

~Elf Garage~ said...

Yess, sekarang memang musim demam,batuk dan selsema. To soothe the throat, try drinking lemon juice with honey. Untuk demam, berbungkus dengan comforter seemed to work for me too. Hehe, selamat hari raya!!!!!!!