Thursday, December 01, 2005

jalan2 pi kenduri

weekend lepas..aku ingat hari sabtu aku akan sangap..buat kerja-kerja rumah..
huhu..sekali jumaat mlm tuh dpt msg alongUTP "li aku amik ko kul 9 esok"
hmm aku dh sengih..fon kene bar..camne nk cakap buleh nih..tak tau lak die nk pi mane..
adeh..takpe..esok siap jer..
sib baik lam tgh mlm die call.."aku nak pi kenduri ani laa"
adeh..camne aku leh tlupa..die dh bgtau 2 hari lepas..sib baik..aku dh niat nk pakai jeans esok..ingatkn die nk ajak pi bekpes huhu
(utk pengetahuan seme..along ader induction execs kat PERMATA bangi masa tu)
dh janji ngan opismate nk jogging..takpe..sempat kot balik umah before kul 9..huhu..

sabtu 26 nov
subuh2 lg dh ujan..aku sambung tido balik.."mesti tk jadi jogging nih..janji kul 7" lum sempat aku tlelap opismate ku sms" kensel jogging.ujan" ..yes thought so.
aku tsedar lg lam kul 8 kelam kabut siap2..basuh baju seme..kul 930 along call"aku lupa laa jln umah ko..aku tunggu kat petronas ari tuh.." huhu tak jadi nk pakai heel..sbb kene jln jauh skit..kuang kuang..
bermula laa perjalanan kiterang ke rumah kenduri kat rawang..before that singgah kat setiawangsa amik noli (kawan sekampung along) n then amik teck lak kat kepong..singgah umah mak sepupu along..lapar nyer pasal..kiterang bedal biskut raya..haha

pastu gamble pi rawang..tersesat area selayang..tanye2 org rupanya terlepas dh jalannye..
pastuh dh masuk pekan rawang ingatkan dh dekat..sekali rupanya jauh lagi..tak tulis lak baper kilometre lam petanya..dh nk ke highway bkt beruntung upenye..
alhamdulillah sampai gak akhirnye..

ani ni..member aku sekolah menegah ..last jupe die mase f3 kot..sbb lepas pmr die pindah sekolah asrama penuh..tak berubah orangnya masih kecik kiut..seperti dulu.. sorilaa..tak sempat nk sembang pjg2..aku makan tak ingat..dh penat.. bygkan..dr kul 930 kuar..kul 2 lebih baru sampai umah ani..traffic jammed lagi..tak tau laa cemane penat along drive..aku yg co-driver pun nk layu rase.

on the way back kiterang singgah umah kakak mc jah kat setiawangsa..ingatkan mc jah ade..sekali upenye die bawak adik2 die pi times square.ade mak die n kakak die sekeluarga jer..kiterang semayang zohor kat situ..
sbb nk kene rush balik bangi..along ade program ptg tuh..so aku n teck lepak kat PERMATA...sementara tunggu along sempat gak kiterang kuar pi mamak kat pkns pekena teh ais..sib baik kawan teck sudi pinjamkan kete..:D

malam tu pas isyak anta teck ke shah alam..sian along drive..aku leh jd co-driver jer..pastuh dr shah alam kiterang tersilap exit lg..sampai ke usj subang peginyer..huhu
takpeler..jalan2..kul 12 lebih aku sampai putrajaya..

thanks to along..also to wafi n jaha for the cars..nk dekat cover satu selangor kl aku jalan..hahaha..itu ler ari sabtu yg ku sangka sangap

life is full of suprises

ahad 27 nov
ari nih dh janji ngan opismates nk pi kenduri salina(member kt kem.pengangkutan aka MOT) in banting..
huhu penat semalam tak ilang agi..kul 12 kiterang btolak..lalu ikut dengkil..this time peta yg diprovide..straight fwd..senang ler jupe umah die..dekat jln nk pi pantai morib..
tapi nasib baik kiterang tak termasuk salah umah..rupanya ader dua kenduri kat kg tuh..huhu..
sib baik nampak khemah purple n teringat salina ckp die theme purple..
jupe ler geng MOT kt situ..makan best..ala2 jawa.. eheh.. ader tempe masak sambal ikan bilis..daging masak palembang..
memenuhi selera aku tul.. imran n fisy terkejut tgk aku mkn bnyk ..lantaklaa..sedap..
dh sampai pengantin lelaki..kiterang nk blah..geng MOT plan nk pi morib tapi kiterang tak ikut..penat laa..
pastuh pi laa anta fisya kt cyberjaya b4 imran anta aku balik ke putrajaya..
ptg tuh..aku pengsan sampai maghrib.. dah dinner ala2 kadar..aku pengsan balik...penat aa..esok keje..

berakhir weekend aku dgn kenduri2 nya..
tahniah kpd dua pasangan pengantin..satu kawan lama..satu kawan baru..
semoga berbahagia ke akhir hayat





No comments: