Thursday, December 01, 2005

..Nak tau aper kenangan best aku time ramadhan?
itu ayat yang aku jumpa bila aku ikut rules kat bawah..
ditag oleh si farahwahidda..dah berkurun tp br sekarang aku wat..
sori farah..
it was in my post during ramadhan last year -2004..
aku list down seme yang aku akan rindukan bila tiba bulan ramadhan..bila baca balik..memang betul..seme yang aku tulis itu adalah apa yang aku rindukan bila terpaksa berpuasa ditempat orang.berjauhan dari famili dan buat kali pertama dalam hidup sebagai seorang pekerja..atau secara lebih tepat lagi seorang penjawat awam. Tiada yang menarik sangat melainkan apabila dapat berbuka puasa beramai-ramai dengan rakan-rakan.mujurlah ada mereka ini..yang mengubat kerinduan (eceh) sekurang-kurangnya ada jugak perkara yang membuatkan aku ternanti-nanti waktu berbuka..selain masakan mama of course..
juadah berbuka puasa dan bersahur pun seringkas mungkin..ye laa makan sengsorang..apalah sangat nak beria..tapi alhamdulillah.. tak penah miss sahur..kadang-kadang tu mengalir gak air mata esp time kene bukak sengsorang bila hosmet seme balik lambat..aku ingat aku stoneheart..tak tau laa semenjak dua menjak nih..senang ajer mengalirkan air mata..sekali lagi waktu balik ke sini lepas ari raya..
adeh ini baru kl..belum kena posting kat oversea lagi..
tp yang pasti semua ini akan memanjangkan lagi list kenangan best aku di bulan ramadhan..
semoga ia terus panjang dan panjang..sehinggalah mungkin aku di tag sekali lagi..
semoga aku panjang umur untuk terus mengejar keberkatan ramadhan..
dan aku doakan semua mendapat kenangan best di setiap ramadhan yang ditempuhi
lailatul qadar perhaps..?? it would be the greatest memory then...
sesungguhnya bertuah mereka yang menemuinya..
aku tanak tag sesape..bleh tak?sbb aku tak punya masa..dah kul 5.00
dan malas nak pikir..
adios
**********
The rules:
1. Delve into your blog archive.
2. Find your 23rd post (or closest to).
3. Find the fifth sentence (or closest to).
4. Post the text of the sentence in your blog along with these instructions. Ponder it for meaning, subtext or hidden agendas.
5. Tag five people to do the same

No comments: