Monday, December 31, 2007

en dof ye ar

Hari ini ..saya merenung kalendar 2007 di atas meja..penuh coretan..agenda-agenda penting sepanjang tahun termasuk cuti-cuti saya..ada yang dirancang benar-benar berlaku.. dan ada yang tersasar..


melihat fail-fail hijau tersusun kemas di gerobok besi..sudah terlihat tugasan-tugasan 2008..
kalendar 2008 yang baru belum saya buka..belum di tampal.. diletak di atas meja.. biarlah..


tahun ini.. saya dapat banyakkk.. Alhamdulillah..tahun ini juga ..saya hilang beberapa.. juga Alhamdulillah..mungkin ada hikmahNya.. saya redha..mungkin saya yang byk dosa..Astaghfirullah..atau tuhan mungkin sengaja menguji..semoga saya mampu terus bersabar..saya redhakan saja..


tapi sepertimana tahun lepas.. beban bahu ini.. masih terasa berat..amanah dipikul masih berat..demi negara..agama dan bangsa.. tahun lepas ..tidak dapat tidur saya dengan amanah ini..tapi sekarang sudah semakin terbiasa..sesekali meracau juga..



Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: " Ia (iaitu kepimpinan) adalah amanah dan di akhirat ia menjadi kehinaan dan penyesalan kecuali mereka yang mengambilnya dengan hak dan melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan di dalamnya"

-hadis riwayat Muslim-


biar tumpah air mata berdarah..
saya hanya mampu berserah..
jika sahabat beralih arah..
saya doakan semoga bahagia dan tabah..
walau mungkin tidak sedarah..
namamu tetap dalam sejarah..


cewah.. 6 kerat tu.. banji jangan marah naa...
ada lagi skill2 pantun tuh.hehe
kalu nak jawab silakan ajer..


No comments: