Thursday, July 28, 2005

singing again

saje je tajuk tu sebab takde idea nk tulis ape hahaha
tapi memang aku selalu menyanyi ..sape sape pun..especially kalu happy..
tapi aku menyanyi tak kira masa..haha kalu aku sedih aku humming..ke lagu2 sedih..
kalu happy nyanyi lagu2 up beat sikit.. kalu nak marah pun aku nyanyi...
just a way to express yourself..

memang suka wat "konsert free" kat umah..
jiran2 aku mesti dah biase dgr sayup2 sore aku melalak sengsorang..
i guess they got used to it..
dah lebih 20 tahun seme duk kat sini..
but i don't really sing in the bathroom ..some people do..

When i was little ..primary schoo,l i used to remember all sort of songs.
masuk pertandingan bintang kecil seme..tapi setakat tu jer lah..
aku berhenti seme my singing activities (choir,nasyid,etc) once aku masuk sek men.
tapi dah tua2 ni tak banyak lagu yang aku ingat...
maybe because there are so much more important things to remember..

another song for my dearest mama...yeay~~
(translation from the original arabic version )

Ummi (by haddad alwi & sulis)

ibu.. lagu yang paling ku gemari
irama yang ku selalu dendangkan
di mana saja, bila saja aku mengingatinya
selalu dan selalu aku menyanyikan

ibu..ibu..ibu..ibu..

ibu..jiwa dan hidupku
pemberi kebahagiaan dan harapan
sekarang..juga di masa depan

Allah memerintahkan kepadaku
dalam ku sendiri atau terbuka
bersikap membahagiakan,
berlaku sopan dan kasih sayang

namamu wahai ibu terpahat dihatiku
cintaku kepadamu membawa ku ke jalan yang benar
dan doa ku selalu..semoga Allah senantiasa menjagamu

No comments: